Udvikling & hård træning
håndboldlinjen

​​Elsker du håndbold, fællesskab og vinde kampe – så er håndboldlinjen lige noget for dig.

Håndboldlinjen kort fortalt

Håndboldlinjen på Sportsefterskolen Aabybro er for både piger og drenge, uanset niveau, for træningen bliver tilpasset dit niveau og ambitioner, så du opnår en personlig udvikling.

Spiller du på eliteplan, eller drømmer du om det, så har Aabybro efterskole et tæt samarbejde med Elite håndbold Aalborg og Aabybro HK, hvor det er muligt at træne med.

På vores håndboldlinje vil du have 6 ugentlige træningstimer (2 moduler 3 gange om ugen).

om linjen

Vi elsker håndbold – og derfor tager hele håndboldlinjen ud for at se flere landsholds-kampe, ligakampe både for herrer og damer, men også Vendsysselhåndbold, Aalborg håndbold og Elite håndbold Aalborg, som vi samarbejder med.

Vi har stort fokus på teknisk og taktisk træning af den individuelle spiller. Ligeledes vil der være teoretisk og taktisk træning så hvert enkelte spiller har forståelse for den bagvedliggende strategi.

​Håndboldlinje på Sportsefterskolen Aabybro har hvert år en linjerejse, hvor vi ser kampe og spiller mod udenlandske hold, og herved får indblik i den lokale håndbold kultur. Rejsen destination variere fra år til år, men har tidligere gået til blandt andet Holland, og Frankrig.

På håndboldlinjen vil du kunne tage børnetrænerkursus samt dommerkursus.

Vi får på linjen besøg af forskellige gæstelærere henover året bl.a. ligaspillere fra EH Aalborg, assistenttræner og spillere fra Vendsyssel håndbold, Aalborg håndbold mfl.

Frida

Elev på håndboldlinjen

“Jeg kan godt lide sammenholdet på holdet. Jeg har udviklet mig meget på SEA specielt mit angrebsspil.”

Morten Secher

Lærer på håndboldlinjen

“Vi lærer dig ikke blot teknikken bag kast og forsvar, men også vigtigheden af teamwork, strategi og mental styrke. Gennem træning og kampe skaber vi ikke bare en dygtig spiller i dig, men også en ansvarsfuld holdkammerat”

Nicholas

Elev på håndboldlinjen

“Jeg kan godt lidt fællesskabet på linjen og at vi lærer en masse forskellige måder at spille håndbold på, og det gør at jeg udvikler mig meget og bliver en bedre håndboldspiller.”

Lukas

Elev på håndboldlinjen

“Håndbold er fedt på grund af fællesskabet og at alle på holdet brænder for det”

Benjamin Rømer

Lærer og håndboldtræner

“På håndboldlinjen træner vi ikke kun dine muskler, men også din karakter. Du lærer at overvinde udfordringer, samarbejde med dine holdkammerater og finde glæde ved konstant udvikling”

Mille

Elev på håndboldlinjen

“Jeg har altid spillet håndbold og ville gerne have et fællesskab omkring håndbold og det fandt jeg her. For mig var det vigtigt at der er balance imellem at det var et højt niveau og vi stadig hygger os.”

Teamet bag linjen

Allan Heine