Teamwork, træning og
sjov på fodboldlinjen

På SEA’s fodboldlinje kan vi tilbyde fodbold på alle niveauer. Vi har alle til fælles, at vi brænder for fodboldspillet.

Kendetegn ved
fodboldlinjen

På SEA kan vi tilbyde fodbold på alle niveauer. Vi har ca. 55 drenge og 30 piger, der alle har det til fælles, at de brænder for fodboldspillet. Vores fodboldlinje er kendetegnet ved stor seriøsitet og disciplin i den daglige træning.

Vi træner på banerne i Aabybro IF, hvor vi sammen med klubben har etableret en 10.000 m2 kunststofbane, så vi kan træne udendørs hele året rundt. Vi har ligeledes en ny anlagt Goal Station på skolens matrikel som bliver flittigt brugt i både undervisning og fritid.

om linjen

Vi træner typisk tre gange i ugen, hvor spillerne for det meste er delt i trænings- og kamptrupper efter niveau. Desuden deltager vi i en række turneringer – eksempelvis Skoleligaen, NM for Efterskoler og DM for efterskoler.

Vores bedste piger og drenge har gennem de seneste 10 år været blandt landets stærkeste efterskolefodboldhold – og senest i 2018 blev skolens piger Danmarksmestre imens drengene er blevet top 4 i landet fem gange inden for de seneste år.

Et mangeårigt samarbejde med det Nordjyske fodboldfyrtårn AaB betyder, at regionens dygtigste fodboldspillere ofte vælger SEA, da de her kan kombinere efterskolelivet med fodbold på absolut højeste niveau. Dette tiltrækker samtidig dygtige fodboldspillere fra hele landet (og udlandet).

​Endelig har vi gennem de seneste år stor erfaring i samarbejde med DBU omkring ungdomslandsholdsspillere, hvor flere elever gennem de seneste år har været en del af et U-landshold.

Elev på fodboldlinjen

“Det er fedt med fællesskabet på fodboldlinjen blandet holdene, og så har vi nogle utrolig dygtige træner, og jeg kan virkelig mærke jeg har udviklet mig”

Jeppe Bentsen

Lærer på fodboldlinjen

“Vi har stort fokus på den enkeltes lyst til at spille fodbold – både på SEA og efterfølgende i foreningslivet”

Freja

Elev på fodboldlinjen

“Jeg ville gerne udvikle mig og blive bedre. Det følte jeg der var mulighed for på SEA, og så kunne jeg få målrettet målmandstræning.”

Sebastian

Elev på fodboldlinjen

“Jeg kan godt lide at spille fodbold, og så er der bare gode trænere og faciliteter”

Sine Hovesen

Lærer på fodboldlinjen

“På fodboldlinjen er der plads til alle. Uanset om du er ny på fodboldbanen eller elitespiller. Vi udvikler dig ud fra dit niveau”

Helen

Elev på fodboldlinjen

“Jeg valgte fodbold fordi jeg altid har gået meget op i det, og så det som en god mulighed for at træne udover det jeg gør i klubben. På SEA har jeg udviklet mig fysisk og fået mere mod som var det manglede i mit spil.”

Teamet bag fodboldlinjen

Jeppe Bentsen

jb@sportsefterskolen.dk

Jonas Westmark

jw@sportsefterskolen.dk

Mathias Johnsen

Fodboldtræner & campansvarlig

mj@sportsefterskolen.dk

Marie Rasmussen

​ma@sportsefterskolen.dk

Sine Hovesen

sh@sportsefterskolen.dk

Thomas Nielsen

Lærer & keepertræner​

tn@sportsefterskolen.dk

Yderligere
oplysninger

Alt du behøver at vide om linjen.

Som en del af fodboldlinjen kommer du også på en linjetur, hvor fællesskabet er i fokus. Samtidig forsøger vi at give spillerne en række unikke fodboldmæssige og kulturelle oplevelser på turen.

Tidligere har vi eksempelvis været i Barcelona, hvor vi har været så heldige at se en Champions League kamp i forbindelse med turen. Det kan vi ikke garantere er muligt hvert år, men vi tilstræber altid at finde et rejsemål, som er fodboldfagligt interessant for vores linje på den ene eller anden måde.

Det kan være gældende ift. gode træningsfaciliteter, at spille kampe mod lokale hold, besøge interessante klubber, spændende stadions samt overvære en fodboldkamp på højest mulige niveau.

Det er dog ikke noget krav, at du skal være den nye Christian Eriksen eller Pernille Harder for at blive en del af fodboldlinjen. Vi inddeler spillerne efter niveau, så træningen altid vil være tilpasset den enkeltes niveau, ligesom de bedste piger i perioder træner sammen med drengene.