Det handler om

Gennem engagerede undervisere udfolder vi potentialet i hver enkelte elev og giver dem redskaberne til at skabe deres eget spor mod fremtiden. Sammen inspirerer vi hinanden, udfordrer grænser og skaber minder for livet

Hvilken sport
brænder du for?

Sportsefterskolen Aabybro

Sportsefterskolen Aabybro er en almen efterskole med særlig fokus på sport. Vi arbejder ud fra et grundtvigiansk livssyn og en demokratisk grundholdning.

Ca. 250 elever på SEA hvert år

OPLEV SEA.OPLEV SEA.OPLEV SEA.OPLEV SEA.OPLEV SEA.OPLEV SEA.OPLEV SEA.

DANNELSE

SKABER

BASIS FOR

GEJST OG TRO

Læs mere om vores efterskole

Som en af landets førende sportsefterskoler er vores sportslinjer helt centrale, og vi tilbyder følgende muligheder: Fodbold (målmand), håndbold (målvogter), fitness, ski/board, spring og dans.

fortæller om SEA

Signe

Elev på danselinjen

“Jeg synes det var fedt at jeg ikke havde danset før jeg startede på danselinjen, men jeg lærte en masse og at bevæge mig.”

Ruth Sørensen

Lærer

“Når eleverne siger til mig at deres år på SEA har været det bedste de har haft, trods både op- og nedture, så kan jeg mærke mit hjerte flimre, og så tror jeg på vi kan noget helt specielt her på SEA”

Elev på fodboldlinjen

“Det er fedt med fællesskabet på fodboldlinjen blandet holdene, og så har vi nogle utrolig dygtige træner, og jeg kan virkelig mærke jeg har udviklet mig”

Malte

Elev på springlinjen

“Jeg valgte spring fordi jeg havde haft det før og synes det var fedt. Det er fedt fordi vi alle er lige på linjen og man kan snakke med alle.”

Jonas Westermark

Lærer

“På SEA vil du blive en del af et dynamisk fællesskab, hvor sport ikke blot er en aktivitet, men en passion, der former karakter og samhørighed. Vi tror på, at gennem dedikation til sport udfolder man ikke kun sit fysiske potentiale, men også styrker værdifulde livskompetencer. “

Frida

Elev på håndboldlinjen

“Jeg kan godt lide sammenholdet på holdet. Jeg har udviklet mig meget på SEA specielt mit angrebsspil.”