Ny elev?​

Tilmelding »

Book besøg »

​"Jeg havde aldrig troet at man kunne få så mange gode venner på én gang!"

Styrketræningen på Fitness-linjen

​Vi arbejder i perioder a 6-7 uger. I hver periode vil vi arbejde med forskellige træningsformer som fx...

* Traditionel styrketræning

* Crossfit

* Specielle programmer som "GVT (German volume training)" eller "5*5"

* Streetworkout, calisthenics

Udover træningen i undervisningen SKAL du træne samme slags træning i din fritid. I den sidste periode af skoleåret kan du dog frit vælge din yndlingstræningsform.

Før og efter hver periode gøres status for at kunne se effekten af træningen. Hvad gør hvilken slags træning ved din krop?

Traditionel styrketræning​

Vi træner primært med frie vægte og kabeltræk-maskiner. Vi arbejder i området 8-12 gentagelser, den ønskede effekt er hypertrofi (at blive større og stærkere).

Crossfit

Vi træner primært med kettlebells, egen kropsvægt og mere sjove redskaber som fx store tunge hamre og traktordæk. Fælles for øvelserne er høj grad af funktionalitet og intensitet.

Specielle programmer

Der findes et utal af forskellige programmer der alle påstår at kunne noget særligt. Vi kommer til at prøve nogle forskellige som fx GVT eller det klassiske 5*5. 

Streetworkout, calisthenics

Er træning med egen kropsvægt. Den bedste beskrivelse vi kan give er at se vores gæsteunderviser Christians youtube-channel. 

Klik på videoen og vurdér selv om det er en effektiv træningsform der giver resultater ;-)​

C​

​KOMMENDE ARRANGEMENTER

November
​​​Uge 46 Fitness & Svømning på linjerejser
​Uge 47 Besøg fra USA
​​​Uge 47 Pigehåndbold på linjerejse
​​Uge 48 Fodbold på linjerejse

​December
​3/12 Ski- & boardlinje på deres anden tur i sneen til Kitzsteinhorn i Østrig
​5/12 Juleklip-aften
​12/12 NM i badminton

​Januar
9/1 ​NM i basket
​10/1 Efterskolernes Aften, 1800-2100 - kom og besøg os

Aabybro Efterskole

​Højskolevej 7

9440 Aabybro

Tel. +45 98 24 10 99

E-mail: info@aabybroefterskole.dk

Vi samarbejder med​